piątek, 8 lipca 2011

Moje miasto - Siemianowice Śl. ( cz. 1)

Kartka prywatna.

Jest takie powiedzenie Cudze chwalicie swego nie znacie.
Wrzucam dużo  kartek z obcych miast a nawet krajów. 
Teraz postaram się przedstawić też moje rodzinne miasto, a kartek z Siemianowic mam trochę :-).
Większość ludzi zna Siemianowice Śl. z nazwy, ponieważ znajduje się u nas sławne Centrum Leczenia Oparzeń.
Siemianowice Śl. leżą w samym środku aglomeracji Górnego Śląska. Miasto liczy ok 70 tys. mieszkańców i posiada 25,5 km kwadratowych powierzchni.
Położone są niecałe 20 km od lotniska międzynarodowego w Pyrzowicach, graniczą z miejscowościami: Katowice, Chorzów, Piekary Śląskie, Wojkowice, Czeladź.
W Siemianowicach urodziło się wielu znanych ludzi.
Można by wypisać długą listę, ale niektórzy z nich to:
Krzysztof Globisz – aktor
Antoni Halor – reżyser filmowy i telewizyjny, artysta plastyk, publicysta, folklorysta
Jan Skrzek  – muzyk
Józef Skrzek  – kompozytor, muzyk
Wojciech Korfanty – dowódca powstań śląskich
Ryszard Gansiniec – historyk
 i wielu, wielu innych.....
No i oczywiście moja skromna osoba :-)

1 komentarz:

  1. Witam serdecznie!
    Dziękuję za dodanie do blogów obserwowanych. Jakie było moje zaskoczenie, kiedy zauważyłam, że Pani jest z "moich" Siemianowic! Obecnie mieszkam w Chorzowie, ale codziennie jestem w Siemianowicach. Czuję się ciągle siemianowiczanką. Czy może Pani wiadomo o jakiejś grupie postcrossingowej aktywyej w naszej okolicy? Może taką stworzymy?

    OdpowiedzUsuń